divendres, 3 de juny del 2016

El metro de Montréal i el RESO, la ciutat soterrània més gran del món

El metro de la ciutat canadenca de Montréal no és dels històrics perque data dels anys seixanta del segle passat, però moltes de les estacions van ser dissenyades per arquitectes de renom donant un toc de modernitat i avantguarda a una de les ciutats més europees del continent americà.




Resulta curiós veure trens que tenen neumàtics com els autobusos i cotxes amb un sistema similar al de Paris i on Michelin té molt a dir.


Però no són ni les al voltant de setanta estacions ni les rodes de cautxú dels trens el que més sorprén, el més sorprenent és el conjunt de galeries comercials, hotels, museus, universitats, pàrquings i estacions que estan baix terra amb una connexió perfecta que permet gaudir als habitants de la ciutat gaudir d'un dia de compres o cultural sense estar sotmés a les dures condicions climàtiques de l'hivern.



Accedir a la ciutat soterrània més gran del món es pot fer des de 190 punts, la majoria ubicats a l'interior de grans edificis per a que des de la teua plaça d'aparcament a la de l'edifici amb punt d'entrada siga a cobert al teu cotxe i després pugues assisitir al teatre, al restaurant o de compres sense estar en contacte amb l'exterior a 25ºC davall de zero.



L'estació central de trens i cinc estacions d'autobusos també estan dins de la xarxa, així que podràs viatjar des de ta casa fins a qualsevol punt del país sense notar el fred hivernal canadenc.



Amb 30 Km de túnels hi ha connectades més de seixanta zones comercials i d'oci amb 3,6 Km quadrats de superfície que representa el 80 % de negocis i oficines del districte de Ville-Marie el centre financer i de comerç de la ciutat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada