dissabte, 28 de maig del 2016

La línia M1 de Budapest, la segona més antiga del món

El nostre viatge de hui ens porta a la ciutat de Budapest perque encara té en funcionament la que va ser la segona línia de metro subterrània més antiga del món i la primera en ser electrificada. Va ser un dos de maig de 1896 quan s'inaugurà, en una època on l'Imperi Austrohongarés era una verdadera potència del continent europeu i les ciutats unificades de Buda, Óbuda i Pest i coneguda com Budapest, una de les més importants.
Si se visita la ciutat cal fer almenys una vegada el trajecte en metro al llarg de la línia M1 des de Opera fins Szécheny fürdö per que és com retrocedir cent anys, ja que la línia fou restaurada fa vint anys conservant la decoració i les estructures originals.

L'estació Opera està siutada al costat de l'Ópera de l'Estat en l'avinguda Andrassy. Aquest majestuós edifici va ser obert al públic en 1884 per a ser un temple per les representacions operístiques i no té res que envejar a la de París o Viena.

 
Les escultures a cada costat de la porta principal representen als dos músics més importants d'Hongria que són Liszt i Erkel.
Just davant es va construir el palau Drechsler en estil neorrenaixentista per ser la seu del Fons de Pensions dels Ferrocarrils Hongaresos i la seua espectacular façana no podia desdir amb la de l'Òpera. Va ser acadèmia de Ballet i a la planta baixa hi hagué una elegant i coneguda cafeteria però sembla que en un futur es convertirà en un luxós hotel.


Observat dos dels més imponents edificis de l'avinguda Andrassy que junt als que hi té Budapest vora el Danubi estan declarats patrimoni de la humanitat, anem a baixar per les escales de la boca del metro per a desplaçar-nos cap a les afores. Sorprén la poca profunditat de la línia perque cal recordar que té més de 120 anys. En arribar baix a l'estació ens trobem amb una decoració típicament modernista que combina la ceràmica i el ferro de forma sencilla sense massa ostentacions.


La taquilla de venda de billets original en fusta sol estar tancada, hui en dia ja es compren amb màquina d'auto venda electrònica però no deixa de ser curiosa.


La taquilla de venta de billets original en fusta sol estar tancada, hui en dia ja es compen amb maquina d'autovenda electrònica però no deixa de ser curiosa


Ja dalt del tren gaudirem d'aquest bucòlic trajecte i després de sis parades baixarem en  Szécheny fürdö per a gaudir d'un dels millors atractius de Budapest, els seus banys ja que la ciutat disposa de multitud de fonts termals.
Eixim a la superfície i ens trobem un meravellós parc amb llac, el Museu de Belles Arts, Zoològic, un xicotet parc d'atraccions conegut com Vidámpark i el nostre destí final el balneari termal Szécheny.


Per 5000 florins que són uns 15 euros podràs gaudir de les aigües termals més calentes de la ciutat que arriben fins a 75ºC, va ser construït en estil neobarroc a principis del segle XX. Té tres piscines exteriors obertes de sis del matí a deu de la nit, les sales de bany termal tanquen a les set de la vesprada i la font per a beure l'aigua medicinal a les cinc. No et pots perdre aquest lloc.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada