dissabte, 7 de març del 2015

Flåm, la porta al fiord més espectacular de Noruega i al tren del paradís

El punt més septentrional que mai he visitat és un menut anomenat Flåm poble de 500 habitants que anualment visiten quasi mig mil·lió de turistes. El motiu està més que clar i no és altre que l'espectacularitat de l'entorn natural que l'envolta. Està ubicat una de les entrades més profundes del Sognefjorden, un fiord declarat patrimoni de la humanitat de més de 250 Km de llarg.

La millor manera d'arribar al poble, és en vaixell des de Bergen, amb la companyia Norled. El preu es adsequible per a ser Norueg i el vaixell és còmode i confortable amb un  trajecte que ofereix unes vistes inolvidables, de la ciutat de Bergen (http://ferranlerma.blogspot.com.es/2014/02/bergen-per-gaudir-la-amb-tots-els.html)  i a través del Sognefjorden.

A l'arribada a Flåm, ningú es pot resisitr a fer fotos d' aquest paraadís natural


El poble està encaixat entre  altíssimes muntanyes i l'única eixida possible sembla ser l'estret canal de mar que custodien les altíssimes muntanyes del fiord. Fins ací arriben multitud de creuers des de la primavera fins a la tardor.


Al poble es pot trobar tot tipus de serveis que el turista pot necesssitar ubicats en colorides cases de fusta que trenquen la verdor del paissatge.


Un riu, el Flåmselvi, el travessa. Aquest riu naix en la glacera Omnsbreen i durant un abruptat trajecte de 5 Km a través de llacs i muntanyes arriba a la mar junt al port de Flåm.



El museu del tren és gratuït i a través d'una exposició ensenya el procés de construcció de la línea Flåmbanna, la de més pendent del món i una de les més boniques per la bellesa dels paisatges per on passa.



Antigues locomotores i vagons de fusta encara es poden visitar junt al museu.



Abans de deixar Flåm i mentres s'espera al tren cal fer les darreres fotos d'aquest deliciós poble que és la clau que enllaça un dels trajectes en tren més bonics del món amb un dels trajectes en vaixell més espectacular.



I finalment arriba el tren, que escalarà un desnivell de quasi mil metres i arribarà fins l'estació Myrdal on ja amb una línea convenional de ferrocarril porta a Oslo o a Bergen.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada